Przeniesienie numeru do innej sieci – jak to zrobić?
Na zmianę operatora, nawet w trakcie trwania umowy z obecnym, decyduje się coraz więcej użytkowników. Wynika to z tego, że często jako nowy klient otrzymujemy wiele bardzo atrakcyjnych bonusów. Przeniesienie numeru nie jest skomplikowaną procedurą, trzeba jednak pamiętać o kilku kluczowych kwestiach.
Kiedy przenieść numer?
Procedurę przeniesienia numeru można przeprowadzić na trzy sposoby: telefonicznie (za pośrednictwem Infolinii lub Biura Obsługi), stacjonarnie – w salonie nowego operatora lub przez internet – ta opcja jest jedną z wygodniejszych, ma ją w swojej ofercie np. Virgin Mobile. Proces migracji do innego operatora warto rozpocząć od znalezienia najkorzystniejszej dla siebie oferty. Kolejnym krokiem jest upewnienie się, czy rodzaj zobowiązania, jaki mamy z obecnym pozwala nam na dokonanie zmiany w dowolnym terminie. W przypadku abonamentu konieczne jest przewertowanie umowy, w której znajduje się zapis dotyczący zakończenia zobowiązania. Często zdarza się tak, że ogranicza nas okres wypowiedzenia. Jego czas uzależniony jest od wielu czynników, ale najczęściej wynosi od 2 tygodni do 3 miesięcy. Jeżeli umowa dobiega końca, też należy z niej zrezygnować w odpowiednim momencie. Dlatego wszystkie osoby, które mają telefon w abonamencie, muszą najpierw zapoznać się z zapisami zawartymi w umowie, dzięki temu procedura przeniesienia numeru odbędzie się bezkolizyjnie i nie będzie wiązała się z poniesieniem kosztów wynikających z konieczności opłacenia kar umownych. Taryfy prepaid, czyli na kartę, to sytuacja znacznie mniej skomplikowana. W ich przypadku numer można przenieść niemal w każdej chwili, jednak i w tym przypadku warto się zorientować czy na pewno możemy to zrobić, kiedy mamy na to ochotę. Wszelkiego rodzaju miksy, czyli połączenia prepaid z abonamentem, trzeba rozpatrywać tak samo jak abonament.
Jak przenieść numer?
Po wybraniu nowego operatora i upewnieniu się co do terminu, w którym możemy przenieść do niego numer, należy pamiętać, że bez względu na rodzaj ścieżki, jaką wybierzemy, w każdym przypadku finalizacją transferu numeru jest złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie potwierdzającym migrację. Przeniesienie numeru w salonie operatora jest zdecydowanie najszybsze, cała procedura przebiega sprawnie, trwa około 20 minut i w ciągu 6 godzin numer jest przeniesiony. W przypadku, gdy wybierzemy telefoniczny sposób przeniesienia numeru, bardzo ważne jest, aby dzwonić z numeru, który ma zostać przeniesiony, numer ten musi być też na nas zarejestrowany. Po wydaniu dyspozycji konsultantowi zostanie do nas wysłany – najczęściej za pośrednictwem kuriera – wniosek o przeniesienie numeru oraz inna niezbędna dokumentacja. Taka sama procedura będzie miała miejsce, gdy wypełnimy wniosek online na stronie operatora. Kurier ma obowiązek potwierdzenia naszej tożsamości, dlatego trzeba mieć przy sobie dowód osobisty lub paszport. Po złożeniu podpisów dokumenty są zabierane przez kuriera, a numer zostanie przeniesiony w ciągu kolejnych 3 dni roboczych.