SEO

SEO i SEM – poznaj podobieństwa i różnice

in SEO

Marketing internetowy nie jest już ciekawostką, a firmy nim zainteresowane nie są już postrzegane jako innowacyjne. Współcześnie mówi się o nim jako o szeregu działań, które są niezbędne do tego, aby zaistnieć w Internecie. Dziś nie pytamy się już więc o to, czy marketing internetowy ma sens. Znacznie ważniejsze jest dla nas to, jak go skutecznie wykorzystywać.

Tajemnicze SEM

Jednym z pojęć ściśle związanych z marketingiem internetowym jest SEM. Okazuje się przy tym, że jest to także jeden z tych terminów, które budzą szczególnie duże wątpliwości. Sama definicja SEM nie jest przesadnie skomplikowana. Najczęściej miano to skrywa w sobie grupę działań promocyjnych, które mają za zadanie poprawę widoczności konkretnego serwisu lub strony www w wynikach wyszukiwania. Problemy pojawiają się przede wszystkim wówczas, gdy SEM spotyka się z SEO, a my staramy się odpowiedzieć sobie na pytanie o to, jakie działania można w danym momencie uznać za te, które będą się odznaczać największą skutecznością.

SEM i SEO

Choć oba skróty wyglądają podobnie, stosowanie ich zamiennie nie jest dobrym pomysłem. Wynika to przede wszystkim z tego, że SEM jest pojęciem szerszym niż SEO. Mówiąc o SEO mamy na myśli przede wszystkim te działania, które prowadzą do optymalizacji strony www, a tym samym do poprawienia jej widoczności w wynikach wyszukiwania. SEM idzie znacznie dalej i wprowadza w życie rozwiązania takie, jak choćby kampanie linków sponsorowanych. Działania te wspierają SEO i razem z nim składają się na lepszą pozycję strony www w Internecie, a tym samym – na wzrost zainteresowania nią ze strony jej potencjalnych klientów.

Dlaczego warto pomyśleć o SEM?

Owszem, strona może stać się atrakcyjna dla użytkownika jedynie dzięki SEO, należy jednak liczyć się z tym, że osiągnięcie tego celu będzie rozciągnięte w czasie. SEM w istotny sposób skraca okres oczekiwania na efekty, zwiększa skuteczność SEO i pozwala na dotarcie ze stroną www do tych osób, które są nią rzeczywiście zainteresowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *