Trzy triki marketingowe, które zwiększą sprzedaż w sklepie internetowym
Jak zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie internetowym? Pytanie to jest nie tylko jednym z najczęściej zadawanym, ale i jednym z tych, na które uzyskujemy najwięcej odpowiedzi, często wykluczających się wzajemnie. Tymczasem okazuje się, że nie jest to wcale wiedza tajemna. Co więcej, sprzedaż możemy zwiększyć sami, bez konieczności korzystania ze wsparcia profesjonalnej agencji reklamowej, a pomocne okazują się bardzo proste sztuczki marketingowe.
Sztuczka pierwsza – ograniczony czas sprzedaży produktu
Klienci lubią mieć przekonanie, że kupują produkt wyjątkowy, którego zdobycie nie było proste. Nic więc dziwnego, że jednym z najskuteczniejszych trików marketingowych jest informowanie kupujących, że dane rozwiązanie nie będzie dostępne zbyt długo, a tym samym, jeśli się nie pospieszymy, nie będziemy mieli szans na wejście w jego posiadanie. Podobny efekt marketingowy daje zresztą informacja o tym, że na magazynie znajduje się już tylko kilka ostatnich sztuk produktu, nie warto więc zwlekać z decyzją o zakupie.
Sztuczka druga – prezentacja najkorzystniejszego rozwiązania
Klienci lubią, gdy im się doradza, choć zniechęcają się, jeśli sugestie ze strony sprzedającego wydają się im zbyt nachalne. Dobrym pomysłem jest więc zaprezentowanie im kilku opcji zakupowych i oznaczanie tej, która jest uważana za najbardziej opłacalną (zwykle jest to produkt dość przystępny cenowo, choć nie najbardziej zaawansowany – „ze środkowej półki”.
Sztuczka trzecia – kupony rabatowe
Kupony rabatowe są zwykle postrzegane jako wyróżnienie dla osób, które je otrzymują. Umożliwiają tańsze zakupy, a ponieważ zwykle promowane są jako rozwiązania pojawiające się jedynie w ograniczonej ilości, sprawiają, że osoby, które wchodzą w ich posiadanie, czują się wyjątkowo. Warto przekazywać je tym osobom, które dokonały już jakiegoś zakupu. Prosty trik marketingowy sprawia, że klient przywiązuje się do sklepu i chętniej i częściej go odwiedza.